søndag 24. oktober 2010

Bandet uten navn har fått navn

Det er ikke BARE-bare å finne navn til et band, skal jeg si deg. Det er det vel nettopp grunnen til at både "The band with no name" og "No name band" allerede eksisterer. Vi har lekt oss med ordspill, bokstavrim, meningsløse fraser, brukt bandnavn-generatorer, lest Star Wars-leksikon, boktitler, treningsutstyrmerkevarer..you name it!

Bildet er lånt fra www.coolmaterial.com
















Men endelig, etter å ha spilt sammen i ganske nøyaktig ett år, har vi omsider landa et navn...et som vi alle er fornøyd med, og som er generert ene og alene i Håkons helt egne generator. 

Vanishing Vegas

Bandnavnet er i følge Håkon selv ganske "ellevilt". Det kan vi forøvrig absolutt leve med, - det finnes da langt mer elleville navn enn som så...som for eksempel disse som jeg fant på nett:

  • When People Were Shorter and Lived Near the Water 
  • Someone Still Loves You Boris Yeltsin
  • Dr. West’s Medicine Show & Junk Band
  • Mother Mallard’s Portable Masterpiece Co.
  • Composition of the Sensibilities of Melted Knowledge 
  • Congratulations on Your Decision to Become a Pilot   


Det er altså mine Vanishing Vegas-relaterte tanker denne bloggen først og fremst kommer til å handle om. Og jaggu er det fint å endelig ha et svar å gi når folk spør hva bandet heter, så jeg slipper å svare "hva synes du vi skal hete?".


Nå gjenstår det bare å definere hva slags musikk vi spiller, noe som heller ikke er enkelt. Foreløpig holder jeg en knapp på Øysteins forslag, og kaller det inntil videre for ørkenrock.


Bildet er lånt fra www.snl.no

.



Ingen kommentarer: